فلت مود بررسی بازی Skull and Bones؛ دزدان دریایی مناطق محروم! - فلت مود

Skull and Bones، جدیدترین ساخته شرکت یوبیسافت به هیچ وجه به هدف خود در راستای سرگرم کردن مخاطب نزدیک نشده است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

یکی از ویژگی‌های خوب بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag، نبردهای دریایی که حس و حال خیلی خوبی داشت و حسابی هم سرگرم کننده و هیجان‌انگیز طراحی شده بودند. یوبیسافت در سال ۲۰۱۳ با الهام از این بخش، پروسه ساخت بازی Skull and Bones را آغاز کرد. یک بازی با محوریت دزدان دریایی که قصد داشت نبردهای داخل دریا را در اختیار کاربران قرار دهد. حال ۱۱ سال از آن زمان می‌گذرد و طی این سال‌ها خود Skull and Bones به دفعات مختلفی در تلاطم دریاهای خروشان توسعه یک بازی و چالش‌های آن گرفتار شد. متاسفانه محصول نهایی آن چیزی نیست که کاربر را سرگرم کند و انتظار می‌رفت که یوبیسافت سنگاپور و سایر استودیوهایی که در ساخت این بازی کمک کرده‌اند، پس از تغییرات متعدد بالاخره یک بازی قابل قبول را ارائه دهند، اما این اتفاق رخ نداده است.

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را از یوتوب تماشا کنید

یوبیسافت برای داستان Skull and Bones به‌سراغ اواخر قرن ۱۷ میلادی رفته است. جایی که از آن به‌عنوان عصر طلایی دزدی دریایی یاد می‌شود. شما در نقش یک کاپیتان و پس از یک نبرد سنگین وارد Red Isle می‌شوید. حالا درجریان مأموریت‌های داستانی مختلف باید به شخصیت‌های بازی کمک کنید تا به اهداف خود برسند. روایت داستان در Skull and Bones چنگی به دل نمی‌زند. درواقع کلیت داستان با اینکه یک ایده جالب پشت آن است، اما طراحی سرگرم کننده‌ای ندارد. البته که بخشی از این عدم سرگرم کننده بودن کارهایی که انجام می‌دهید، به گیم‌پلی بازی مربوط می‌شود. جایی که Skull and Bones با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

ایده کلی Skull and Bones بسیار جذاب و دل‌ربا است، اما یوبیسافت سنگاپور به بدترین شکل ممکن از آن استفاده کرده است

پس از پشت سر گذاشتن مقدمه بازی، باید کاراکتر شخصی‌سازی شده خودتون رو انتخاب کنید. کاراکترهایی که درنظر گرفته شده، از پیش ساخته شده هستند و شما صرفا مواردی مثل مدل مو، رنگ مو و موارد مشابه را انتخاب می‌کنید. Skull and Bones یک بازی اکشن ماجراجویی است که در قالب یک کاپیتان کار خود را با یک کشتی ساده و سطح یک شروع می‌کنید. حال با ورود به جزیره اصلی منطقه Red Isle، می‌توانید مأموریت‌های اصلی و فرعی مختلفی را کامل کرده و رتبه Infamy خود را بالا ببرید. با بالاتر بردن سطح، می‌توانید نقشه ساخت و ساز کشتی و سلاح‌های جدیدی را خریداری کرده یا آن‌ها را از جهان بازی پیدا کنید. سپس متریال‌ها را جمع آوری کرده و ساخت‌وسازهای بازی را انجام دهید. سیستم ارتقا و ساخت‌وساز در Skull and Bones طراحی خوبی دارد و روی قدرت شما و راحت‌تر شدن نبردها تأثیرگذار است، اما تنها ویژگی خوب بازی، زیر کوله‌باری از مشکلات محو شده است.

دریانوردی در شب در بازی Skull and Bones

سیستم ساخت و ساز بازی موارد متنوع و خوبی را دراختیار مخاطب قرار داده و به‌خوبی روی قدرت بازیکن تاثیرگذار است

ساختار بازی کردن بدین صورت است که باید متریال‌ها و منابع مورد نیاز را جمع‌آوری کرده، با پایگاه‌ها و Outpostهای کوچک‌تر به داد و ستد پرداخته و به مبارزه با سایر کشتی‌ها بپردازید. روی کاغذ، موارد ذکر شده ایده‌های جذاب و سرگرم کننده‌ای است. این در حالی است که یوبیسافت سنگاپور به محدودترین شکل ممکن المان‌های اصلی گیم‌پلی را طراحی کرده است. برای مثال جمع‌آوری متریال‌های داخل هر جزیره تنها از داخل کشتی و با چندتا دکمه‌زنی بسیار ساده انجام می‌شود. حتی داد و ستدها و خرید آیتم‌های مختلف از پایگاه‌های کوچک‌تر هم از داخل کشتی انجام می‌شود. مهم‌ترین المان گیم‌پلی Skull and Bones، نبردهای کشتی به کشتی است.

نبردهای کشتی به کشتی Skull and Bones هم جزئیات بالایی ندارد و آنطور که باید و شاید طراحی نشده است. در این دسته از نبردها بازیکن صرفا با هدف گیری کشتی مقابل، به آن شلیک می‌کند. زمانی‌که کشتی حریف ضعیف شد، می‌توانید به آن‌ها نزدیک شده و با گیرانداختن کشتی مقابل آن‌ها را غارت کنید. غارت کردن و ورود به کشتی دشمن باید یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز در این دسته از بازی‌ها باشد، اما در Skull and Bones این کار به‌سادگی هرچه تمام‌تر انجام شده و هیچ جذابیت و هیجانی را القا نمی‌کند. حتی حمله به پایگاه‌های کوچک‌تر و غارت کردن آن‌ها هم در ساده‌ترین و بی جزئیات‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود. تمامی این موارد در حالی است که یوبیسافت در گذشته و در جریان نسخه‌های والهالا و بلک فلگ سری اسسینز کرید، این دسته از غارت‌ها و نبردها را به بهترین شکل ممکن نشان داده است. دیدن این موارد در Skull and Bones آن هم با این کیفیت، یک پسرفت برای یوبیسافت و استودیوهای آن به‌حساب می‌آید.

گشت و گذار در جزیره اصلی بازی Skull and Bones

حتی تیم سازنده سعی نکرده با طراحی‌های هنری، ظاهر زیبایی به بازی بخود ببخشد

از نظر پاداش، با انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی پاداش قابل قبولی را کسب می‌کنید و طراحی مأموریت‌های اصلی و فرعی هم به خاطر گیم‌پلی نه چندان جذاب و سهل‌انگاری تیم سازنده در طراحی بازی، از جزئیات پایین و عدم جذابیت رنج می‌برند. Skull and Bones دارای کوآپ سه‌نفره است و با دو دوست یا بازیکن دیگر می‌توانید نبردهای بازی را پیش ببرید. البته که بعضی از مأموریت‌های بازی که شامل حمله کردن به کشتی‌های دشمن یا پایگاه‌های کوچک‌تر است، به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوانید درخواست کمک کنید و معمولا سایر بازیکنان جهان بازی برای کمک، پیش شما می‌آیند.

گرافیکی بصری Skull and Bones هم تعریف چندانی ندارد. صرفا یک محصول متوسط را از این حیث مشاهده می‌کنیم و حتی استویو یوبیسافت سنگاپور برای از نظر هنری هم طراحی‌های چشم‌نوازی را برای محصول خود درنظر نگرفته است. جدا از موارد ذکر شده در بخش طراحی، نوع انیمیشن چهره کاراکترها یا خوشحالی کردن خدمه‌های کشتی پس از غارت کردن، بسیار ساده‌ است و جذابیت و هیجان خاصی را به بازی اضافه نکرده است. معمولا حرکت کشتی در آب باتوجه به نوع قرارگیری بادبان‌ها یا اندازه خود کشتی می‌تواند متفاوت باشد که خب در Skull and Bones به این موارد هم توجهی نشده است. دراین‌میان اشاره کنم که محیط‌های بازی صرفا به جزیره‌های Red Isle ختم نمی‌شود و درکل سه محیط یا ریجن مختلف برای بازی درنظر گرفته شده است. از حیث فنی هم Skull and Bones فاقد افت فریم یا باگ خاصی است و تجربه‌ی روانی را ارائه می‌دهد.

حمله و غارت پایگاه‌های کوچک در Skull and Bones

موسیقی و صداگذاری‌های بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد. زمانی‌که درحال دریانوردی هستید، خدمه‌های کشتی شما شروع به آواز خواندن می‌کنند تا سرگرم باشند و به اصطلاح حوصله بازیکن به هنگام دریانوردی طولانی سر نرود. در انتها، Skull and Bones محصولی نیست که بتواند بازیکنی را سرگرم کند و برچسب ۷۰ دلاری برای بازی، بیش از حد گران بوده و اصلا محتوایی در حد و اندازه قیمت بازی را کسب نمی‌کنید.

بررسی بازی باتوجه به نسخه پلی استیشن ۵ انجام شده و کد آن توسط ناشر دراختیار زومجی قرار گرفته است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 19 views بار دسته بندی : بررسی بازی تاريخ : 20 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها