فلت مود بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth | یاکوزا تمام‌عیار - فلت مود

Like a Dragon Infinite Wealth به خوبی نشان می‌دهد که چرا تغییر مسیر سری Like a Dragon درست و به جا بود. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

Yakuza: Like a Dragon آغاز کننده مسیری جدید در سری Like a Dragon بود. مسیری که با مشکلاتی روبه‌رو بود، اما انتظار می‌رفت که در آینده رفع شوند. از طرفی تغییرات اعمال شده روی سری صرفا به گیم‌پلی بازی ختم نمی‌شد و از نظر داستانی هم شاهد ظهور یک قهرمان جدید بودیم. حال Like a Dragon Infinite Wealth ادامه دهنده مسیری است که Yakuza Like a Dragon آن را آغاز کرد و باید بگویم که حال این سری در مسیر درست و دقیقی قرار گرفته است. نسخه‌ای که از گذشته خود درس گرفته و حال یک تجربه کامل‌تر و بهتر را ارائه کرده است.

برای حمایت از زومجی، لطفا ویدیو را از یوتوب تماشا کنید

داستان بازی دقیقا بعد از وقایع Yakuza Like a Dragon روایت می‌شود. گروه‌های یاکوزایی تعطیل شده‌اند و حال ایچیبان کاسوگا، یکی از شخصیت‌های اصلی داستان، به‌واسطه شغل جدید خود و کمک سایر دوستان‌اش، مشغول اشتغال‌زایی برای اعضای سابق یاکوزا است. بااین‌حال همه چیز مطابق میل او پیش نمی‌رود و وارد ماجراجویی جدیدی می‌شود. به‌عبارتی باید به هاوایی برود و مادر خود را پیدا کند. البته که ایچیبان در این راه تنها نیست. در آن سو کریو کازوما هم از سمت گروه Daidoji مأموریت دارد تا مادر ایچیبان را پیدا کند. ظاهرا مادر او وارد داستان خطرناکی شده و حال ایچیبان و کریو درکنار یکدیگر باید او را از این دردسر خارج کنن.

Infinite Wealth را می‌توان نقطه اوج داستانی کریو کازوما دانست

به‌واسطه ساختار داستان این نسخه، Infinite Wealth شروع آرومی دارد و با گذر زمان داستان‌سرایی وارد فاز اصلی خود می‌شود. البته که در چند ساعت آرام ابتدایی، به‌خوبی زمینه‌سازی اتفاقات آینده انجام می‌شود. تا انتها لحظات هیجان‌انگیز و دراماتیک داستان و همچنین لحظات آرام به‌خوبی یک تعادل را در قصه‌گویی به‌وجود آورده است. همچنین پایان‌بندی داستان هم رضایت‌بخش است و جواب سوالات به‌وجود آمده در طول بازی را می‌دهد. البته که موارد غافل‌گیر کننده مختلفی هم در دل داستان قرار گرفته تا شاهد پیچیدگی داستانی در سکانس‌های مختلف باشیم.

گشت و گذار در هاوایی در Like a Dragon Infinite Wealth

شخصیت پردازی کاراکترهای نام آشنای این سری و همچنین شخصیت‌هایی که در نسخه پیشین به مخاطب معرفی شدن، در این نسخه کامل‌تر از قبل شده و مخاطب بهتر از قبل با آن‌ها آشنا می‌شود. این مورد برای ایچیبان کاسوگا هم صادق است که به‌عنوان قهرمان جدید سری Like a Dragon شناخته می‌شود. همچنین کاراکترهای جدید Infinite Wealth هم پرداخت مناسبی دارند و به‌گونه‌ای نیست که تفاوت زیادی بین شخصیت‌‌پردازی کاراکترهای قدیمی و جدید وجود داشته باشد. بااین‌حال کریو کازوما هم در این نسخه شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای دارد. شخصی که مدام در حال دست‌وپنجه نرم کردن با گذشته خود و مشکلاتی است که برای او رخ داده و حال آرک داستانی کازوما به حساس‌ترین نقطه خود رسیده است.

شخصیت‌پردازی تمامی کاراکترها به خوبی انجام شده و می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

کاراکترهای منفی و مهم Like a Dragon Infinite Wealth هم پرداخت مناسبی دارند. به خوبی با اهداف آن‌ها آشنا شده و به‌واسطه مبارزاتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، حسابی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. البته که بازی دارای شخصیت‌های خاکستری مختلفی هم است که در قصه‌گویی به خوبی از آن‌ها استفاده شده است تا داستان Like a Dragon Infinite Wealth با لطف تمامی موارد ذکر شده به یکی از بهترین داستان‌های کل مجموعه تبدیل شود.

کریو کازوما در بازی Like a Dragon Infinite Wealth

Like a Dragon Infinite Wealth یک بازی نقش آفرینی با مبارزات نوبتی است. بدین صورت که بازیکن باید یک تیم چهارنفره را از کاراکترهای مختلف تشکیل دهد. هر یک از کاراکترهای داستانی که قابل بازی هستند، طراحی و مهارت‌های مخصوص به خود را دارند. ازاین‌رو چینش مناسب تیم موردی است که روی نبردها تاثیر بسیاری می‌گذارد. در مبارزات Infinite Wealth، این مورد به خوبی رعایت شده است. هر یک از دشمنان بازی نقاط ضعف و قوت مختلفی دارند و قرار دادن کاراکترهایی که بتوانند ضربات و مهارت‌های متنوعی را ارائه دهند، موردی است که می‌تواند در نبردها حسابی کمک حال شما باشد. هر یک از کاراکترهای بازی جاب (Job) منحصربه‌فردی دارند که همان کلاس‌های مبارزه‌ای در سایر بازی‌های ویدیویی است.

وجود جاب‌های متنوع و طراحی مناسب آن‌ها، تنوع مبارزات را بیش‌ازپیش افزایش داده است

حال می‌توانید هم برای ایچیبان و کریو کازوما و هم سایر اعضای تیم، از جاب‌های متفاوتی استفاده کنید. وجود جاب‌ها و طراحی بسیار خوب‌شان سبب شده تا حسابی دست شما برای ارائه شیوه‌های مبارزه‌ای مختلف باز باشد. اما سؤال اینجا است که آیا جاب‌های بازی در تمامی بازه زمانی‌های داستان می‌توانند کارآمد باشند؟ برای مثال زمانی‌که به اواسط یا اواخر داستان بازی می‌رسید، به‌دلیل چالشی بودن دشمن‌ها نسبت‌به قبل، آیا باز هم یک جاب جدید که سطح آن ارتقا پیدا نکرده است، کار آمد است؟ جاب‌های بازی و کاراکتر اصلی سیستم ارتقا مخصوص به خود را دارند. ارتقا خود کاراکتر، آمار و ارقام کاراکتر را تاحد خوبی افزایش می‌دهد. این در حالی است که هر جاب با ارتقا یافتن، مهارت‌های جدید و بهتری را دراختیارتان قرار می‌دهد. اما، جدا از این مورد، با ارتقا هر جاب آمار و ارقام وضعیت هر کاراکتر هم تا حد کمی افزایش پیدا می‌کند. ازاین‌رو پس از تغییر هر جاب ارتقا یافته به یک جاب که هیچ ارتقایی ندارد، کاراکتر شما بیش‌ازاندازه ضعیف نمی‌شود.

جاب سامورای در بازی Like a Dragon Infinite Wealth

مورد دیگری که به حفظ قدرت شما در این شرایط کمک کرده، ابزارهایی است که می‌توانید برای کاراکترها خریداری کنید. سلاح، لباس و لوازم جانبی‌های مختلف مواردی هستند که به قدرت کاراکتر شما خیلی کمک می‌کنند و زمانی‌که یک جاب جدید را انتخاب می‌کنید، انتخاب سلاح جدید جاب مورد نظر خیلی به این موضوع کمک می‌کند. ازاین‌رو در طول تجربه ۷۰ الی ۸۰ ساعته خود می‌توانید جاب‌های متفاوت و متنوعی را بدون نگرانی انتخاب و امتحان کنید. جدا از مبارزات و سیستم ارتقا کاراکترها، مأموریت‌های اصلی Like a Dragon: Infinite Wealth طراحی بسیار خوبی دارند. تعدادی از مأموریت‌های اصلی معمولا ساختار دانجن محور دارند و سایر مأموریت‌ها شامل مواردی هستند که برای رسیدن به هدف اصلی زمینه‌سازی می‌کنند و این زمینه‌سازی، به‌گونه‌ای نیست که کسل کننده باشد.

باس‌ فایت‌های اصلی Infinite Wealth چالش‌برانگیز، هیجان‌انگیز و به یادماندنی هستند

مأموریت‌های فرعی جهان Like a Dragon: Infinite Wealth هم شامل انجام کارهای مختلف برای شهروندهای بازی می‌شود. بعضی از این مراحل طراحی سرگرم کننده و جالبی دارند و بعضی دیگر، آنطور که باید و شاید سرگرم کننده نیستند. این در حالی است که تمامی مأموریت‌های فرعی پاداش خوبی را ارائه می‌دهند و انجام آن‌ها، به قوی‌تر شدن کاراکتر شما کمک زیادی می‌کند. برای مثال بعضی از آن‌ها احضارهای جدیدی را آزاد می‌کند. مواردی که کاپیتان هر تیم (ایچیبان و کریو کازوما) قادر به استفاده آن‌ها در مبارزات هستند. همچنین وجود فعالیت‌های فرعی‌ دیگری مثل پاکسازی سیاه‌چاله‌ها یا همان دانجن‌های بازی هم می‌تواند به ارتقای جاب‌ها یا شخصیت‌های تیم کمک زیادی کند. دراین‌میان بد نیست به سیستم دوستی بازی هم اشاره‌ای داشته باشم. در محیط‌های بازی مکالمات مخصوصی برای کاراکترهای بازی درنظر گرفته شده که با انجام این مکالمات، سطح دوستی شما با کاراکترها افزایش پیدا می‌کند.

گفت و گو کریو و ایچیبان در Like a Dragon Infinite Wealth

Like a Dragon Infinite Wealth از نظر بصری تجربه‌ای زیبا و چشم‌نواز است

افزایش سطح دوستی کمک می‌کند تا بتوانید از مهارت‌های ترکیبی در مبارزات بازی استفاده کنید و نوع همکاری خود شخصیت‌های تیم با یکدیگر هم افزایش پیدا می‌کند. تمامی این موارد باعث می‌شوند تا نبردها و مبارزات شکل و شمایل بهتر و کاربردی‌تری نسبت به قبل بگیرد. مینی گیم‌ها بخش دیگری از گیم‌پلی Infinite Wealth را به خود اختصاص داده است. وجود مینی گیم‌های قدیمی سری مثل دارت بازی و کارائوکه که امضای این سری است تا آیتم‌های جدید مخصوص هاوایی، مواردی هستند که حسابی مخاطب را سرگرم خواهند کرد و در افزایش سطح دوستی هم تأثیرگذار هستند.

از نظر بصری Like a Dragon Infinite Wealth تجربه‌ی خوب و چشم‌نوازی را ارائه می‌کند. نورپردازی‌ها و دقت به جزئيات چهره کاراکترها بسیار خوب و با کیفیت کار شده است. همچنین جزئیات هر سه محیط اصلی بازی هم در سطح خوبی است. برگ برنده جلوه‌های بصری بازی، میان‌پرده‌های سینمایی آن است. میان‌پرده‌هایی که بعضی از آن‌ها اشک شما را جاری می‌‌کند و بعضی دیگر، حسابی آدرنالین خون‌تان را بالا خواهد برد. کارگردانی مناسب میان‌پرده‌ها در سکانس‌های مختلف به‌خوبی حس و حال مورد نظر را القا کرده و در داستان‌سرایی بازی هم نقش مهمی را ایفا می‌کنند. جدا از موارد ذکر شده تو بخش طراحی، دشمنان بازی از نظر نوع، تعداد و قدرت متنوع هستند. به‌عبارتی هم دشمنانی را می‌بینید که به‌سادگی از بین خواهند رفت و هم دشمنانی که حسابی شما را به چالش خواهند کشید.

ملاقات کریو کازوما با دوستان خود در Like a Dragon Infinite Wealth

موسیقی‌ها در بازی به خوبی حس و حال مبارزات و سکان‌های درام را القا می‌کنند

باس‌های اصلی و طراحی آن‌ها، مورد دیگری است که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. نوع مبارزات، انیمیشن ضربات و میان‌پرده‌های سینمایی هر باس فایت خاص و منحصربه‌فرد است. به‌نوعی که بعضی از نبردها برای مدت‌ها در ذهن و خاطره‌تان باقی خواهد ماند و جدا از اینکه نبرد با آن‌ها حس و حالی تکراری و یکنواخت را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید آن‌ها را جزو بهترین‌های سری Like a Dragon بدانید. Infinite Wealth از نظر فنی هم مشکل خاصی ندارد بازی تجربه‌ای روان و بدون باگ یا افت فریم را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

موسیقی یکی از اجزای جدا نشدنی مجموعه Like a dragon است و Like a Dragon Infinite Wealth هم از این قاعده مستثنا نیست. به هنگام مبارزات موسیقی مخصوصی درنظر گرفته شده است. همچنین باس فایت‌های اصلی هم موسیقی مخصوص به خود را دارند و نبردها را لذت‌بخش‌تر کرده است. موسیقی‌های میان‌پرده‌های سینمایی و دراماتیک بازی هم به‌خوبی حس و حال سکانس مورد نظر را القا می‌کنند. صداگذاری کاراکترهای بازی در دوبله ژاپنی عالی است و دوبله انگلیسی Infinite Wealth هم در سطح قابل قبولی قرار دارد.

استفاده از مهارت‌ها در بازی Like a Dragon Infinite Wealth

درآخر، Like a Dragon Infinite Wealth تجربه ۷۰ الی ۸۰ ساعته است که می‌تواند لحظات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مخاطبان سری یاکوزا قرار دهد. بااینکه بعضی از مأموریت‌های فرعی می‌توانستند طراحی بهتری داشته باشند، اما تجربه کلی بازی به قدری خوب است که از لحظه‌به‌لحظه آن لذت خواهید برد. اگر از مخاطبان مجموعه Like a Dragon هستید، به هیچ‌وجه Like a Dragon Infinite Wealth را از دست ندهید که یک تجربه فوق‌العاده زیبا به حساب می‌آید.

بررسی بازی باتوجه به نسخه پلی استیشن ۵ انجام شده و کد آن توسط ناشر در اختیار زومجی قرار گرفته است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 18 views بار دسته بندی : بررسی بازی تاريخ : 24 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها