وبلاگ

hhjasdh1.jpg

۵ موردی که باید در راهبرد بازاریابی ویدئویی شما وجود داشته باشند.

امسال «سال بازاریابی ویدئویی» نام گرفته است و کسب و کارها نیز به دنبال راه‌های جدید و نوآورانه‌ی استفاده از این ابزار برای دسترسی به مشتریان هستند. ویدئوها روی رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و بدون اینکه مشتریان را در انبوهی از واژه‌ها غرق کنند، باعث می‌شوند آنها بتوانند محصول مد نظر خود را به سرعت بررسی کنند. در کمتر از سی ثانیه، مشتری می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود درباره‌ی آن کسب و کار را از طریق ویدئویی که کوتاه و به لحاظ دیداری جذاب است به دست بیاورد.

به لطف پیشرفت‌های ابزارهای فناوری، می‌توان با کمترین هزینه و راحت‌تر از همیشه یک ویدئوی جالب ساخت. کسب و کارها می‌توانند از دوربین گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنند یا در سایت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ساخت ویدئوهای توضیحی ثبت‌نام کنند. اما هنوز هم این مسأله دارای اهمیت است که به دقت برای فعالیت‌های بازاریابی ویدئویی خود نوعی راهبرد مناسب تدوین کنید تا دستاوردهایتان را بیشینه کنید.

در اینجا به ۵ موردی که راهبرد بازاریابی ویدئویی شما بایستی آنها را در بر بگیرد اشاره می‌کنیم.

 

 

امسال «سال بازاریابی ویدئویی» نام گرفته است و کسب و کارها نیز به دنبال راه‌های جدید و نوآورانه‌ی استفاده از این ابزار برای دسترسی به مشتریان هستند. ویدئوها روی رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و بدون اینکه مشتریان را در انبوهی از واژه‌ها غرق کنند، باعث می‌شوند آنها بتوانند محصول مد نظر خود را به سرعت بررسی کنند. در کمتر از سی ثانیه، مشتری می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود درباره‌ی آن کسب و کار را از طریق ویدئویی که کوتاه و به لحاظ دیداری جذاب است به دست بیاورد.

به لطف پیشرفت‌های ابزارهای فناوری، می‌توان با کمترین هزینه و راحت‌تر از همیشه یک ویدئوی جالب ساخت. کسب و کارها می‌توانند از دوربین گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنند یا در سایت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ساخت ویدئوهای توضیحی ثبت‌نام کنند. اما هنوز هم این مسأله دارای اهمیت است که به دقت برای فعالیت‌های بازاریابی ویدئویی خود نوعی راهبرد مناسب تدوین کنید تا دستاوردهایتان را بیشینه کنید.

در اینجا به ۵ موردی که راهبرد بازاریابی ویدئویی شما بایستی آنها را در بر بگیرد اشاره می‌کنیم.

زمان‌بندی انتشار

درست همان طور که برای توئیت‌ها و پست‌های فیسبوک‌تان زمان‌بندی در نظر می‌گیرید تا روند منظم و مناسبی داشته باشند، طرح بازاریابی ویدئویی شما نیز بایستی بخش‌بندی داشته باشد. به جای اینکه یک ویدئو درباره‎ی محصول جدید خود ارسال کنید، یک مجموعه‌ی سریالی را برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. چه نوع ماجرایی را می‌توانید تعریف کنید که طی چند هفته بتوان آن را در قالب بخش‌های مختلف منتشر کرد؟

پس از آنکه محتوای ویدئوهای خود را مشخص کردید، یک برنامه‌ی زمان‌بندی تهیه کنید. بین انتشار ویدئوها زمان‌های برابر در نظر بگیرید و زمان‌بندی خود را به گونه‌ای انجام دهید که به یک رویداد بزرگ یا معرفی یک محصول مهم منتهی شود. کار خود را ادامه دهید و برای کمپین‌های ویدئویی جدید خود راهبرد طراحی کنید تا برند شما همواره و حتی مدتی پس از تاریخ آن رویداد بزرگ همچنان در ذهن مشتری بماند.

 

ویدئوهای کوتاه

رسانه‌های اجتماعی با عبارت‌های کوتاه و فشرده که نسبت به محتواهای طولانی عملکرد بهتری دارند روش برقراری ارتباط کاربران آنلاین با یکدیگر را متحول کرده‌اند. برنامه‌های میکرو ویدئو در عمل ویدئوها را تا کمتر از ده ثانیه کوتاه می‌کنند تا برای به اشتراک‌گذاری در سایت‌هایی مانند توئیتر و اینستاگرام ایده‌آل شوند. در این قالب، مشتریان می‌توانند با بالا و پایین کردن خوراک‌های خبری رسانه‌های اجتماعی خود این پیام‌ها را به سرعت ببینند. برندها هم می‌توانند پیام خود را به سرعت برای مخاطبین بسیار بیشتری ارسال کنند (به خصوص در واین و فیسبوک که ویدئوها هنگام مرور توسط کاربر به صورت خودکار پخش می‌شوند).

یکی از دوستان من به نام جیسون دی‌مرس، مؤسس و مدیرعامل AudienceBloom، می‌گوید: «با پیدایش برنامه‌های میکرو ویدئویی مانند واین توئیتر و اکنون ویژگی اشتراک‌گذاری ویدئوی اینستاگرام، بیش از پیش شاهد حرکت به سمت به اشتراک‌گذاری ویدئو در زمان واقع هستیم. ولی نه هر ویدئویی؛ در اینستاگرام مجاز به ارسال ویدئوهای ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای و در واین مجاز به ارسال ویدئوهای دقیقاً ۶ ثانیه‌ای هستیم. از این رو، کاربران بیش از پیش تمایل پیدا می‌کنند که با گوشی‌های هوشمند خود ویدئو بسازند و به اشتراک بگذارند».

 

منبع

 

admin۵ موردی که باید در راهبرد بازاریابی ویدئویی شما وجود داشته باشند.
به اشتراک گذاشتن

یک نظر

نظر دهید

نظر دهید